LEXUS BETREEDT HET ELEKTRISCH
TIJDPERK MET STIJL EN KLASSE
Hij staat sinds deze maand in de showroom bij Lexus Limburg: de volledig elektrisch aangedreven Lexus UX300e.
Daarmee betreedt het luxemerk van Toyota het tijdperk van elektrisch rijden met kwaliteit, luxe en klasse.
Toyota en Lexus hebben al
maakt dit de Lexus de ultieme elektrisch
aangedreven
auto voor veel zakelijke rijders,”
aldus de directeur. Doordat de compacte
lithium-ion-batterij onder de achterbank en
onder de vloer is geplaatst, is de interieurruimte
Voilà
69
achterin nauwelijks minder dan in
de conventionele UX. Het verschil is slechts
16,4 mm hoofdruimte. De bagageruimte
onder de hoedenplank is zelfs met 47 liter
toegenomen tot 367 liter.
De Mengelers Groep opent speciaal voor
het nieuwe model een tijdelijke pop-up
showroom in Venlo die in november open
gaat. Bert Schurgers: “Op deze manier
hebben
we in Limburg twee locaties waar
klanten terecht kunnen voor Lexus.”
De nieuwe volledig elektrische Lexus 300e
is verkrijgbaar vanaf € 49.990 of via operational
lease vanaf € 599 per maand. Deze
UX 300e is gegarandeerd leverbaar in 2020,
waardoor de zakelijk rijder de komende 5
jaar kan blijven profiteren van 8% bijtelling.
www.lexussittard.nl
decennialang
ervaring met
elektrisch
en hybride rijden,
maar de nieuwe UX300e moet
een nieuw tijdperk inluiden en ook een
nieuwe doelgroep aanspreken. Dat laatste
is volgens Bert Schurgers, directeur van
Lexus Limburg, onderdeel van de Mengelers
Groep, het geval. “We zien duidelijk dat de
nieuwe Lexus een groep kopers aantrekt die
we eerder niet zagen. Nieuwsgierig gemaakt
door de vanaf prijs van € 49.990, maar zeker
door het design en uitstraling van de Lexus
UX300e,” aldus Schurgers.
Optisch onderscheidt de UX300e zich
nauwelijks van de UX250h met een zelfopladende
full hybrid-aandrijflijn. Lexus
koos voor de type-aanduiding UX dat staat
voor Urban Explorer, een auto die de vorm
heeft van een SUV, maar lager op zijn wielen
staat en daardoor een betere wegligging
heeft. De elektrische
variant is te herkennen
aan de chique Electric-aanduidingen aan
de zijkant en de discrete aansluitingen voor
het opladen. Verder is de onderste grille van
de Lexus UX 300e voorzien van kleppen
die afhankelijk van de status van de batterij
openen en automatisch sluiten. Als de luchtstroming
tijdens het rijden meer koeling
biedt dan nodig is, sluiten de kleppen om
aerodynamica te verbeteren.
In Limburg wordt Lexus exclusief verkocht
door de Mengelers Groep dat ook de merken
Toyota en Suzuki aanbiedt vanuit vijf
vestigingen. Het is een echt familiebedrijf en
met vijftig jaar de oudste Toyota-dealer
van het land.
Directeur van Lexus Limburg, Bert
Schurgers,
verwacht veel van het nieuwe
model. “Al meer dan 15 jaar is Lexus het
premiummerk van Toyota, destijds in de
markt gezet om een luxe merk te kunnen
aanbieden. Vanaf de start van Lexus maakt
de fabrikant gebruikt van hybride technieken
en die hebben hun kwaliteit en betrouwbaarheid
door de jaren bewezen,” zegt
Schurgers. Hij verwacht dan ook dat deze
jarenlange ervaring veel mensen zal overtuigen
om voor Lexus te kiezen.
De directeur legt uit waarom een keuze
voor Lexus een goede is. “Experience
Amazing,
luidt de slogan van ons merk.
Kwaliteit, stijl en klasse worden hier met
hoofdletters geschreven. We zijn geen
fabrikant
waar je online je auto bestelt en
die je vervolgens op een industrieterrein
ergens
moet ophalen.”
Terug naar de Lexus 300 UXe. Bij de ontwikkeling
was meteen duidelijk dat Lexus van
het eerste volledig elektrisch aangedreven
model geen exclusief vlaggenschip voor
zeer welvarende klanten wilde maken. Het
model is afgeleid van de UX en moet daarmee
ook aantrekkingskracht uitoefenen
op een stedelijk koperspubliek. Schurgers:
“We verwachten natuurlijk ook veel van de
zakelijke markt met dit jaar nog 8% bijtelling.
We garanderen bij Lexus een actieradius
van 300 kilometer. Dat is minder dan veel
andere fabrikanten in hun brochures aangeven,
maar bij ons zijn het echte, geteste
kilometers
onder alle omstandigheden. Als
je weet dat de gemiddelde zakelijk rijder per
dag niet meer dan 200 kilometer rijdt, dan
MOBILITEIT
Bert Schurgers
/www.lexussittard.nl