MOBILITEIT
Autotest
JAGUAR I-PACE: NATUURLIJK HEERSER
Voilà
68
Ga maar na. De zeer fraai vormgegeven
auto is al te koop voor
net geen 66 mille. Over de eerste
45 mille is de bijtelling voor
leaserijders
slechts 8% voor deze elektrische
auto van Jaguar. De actieradius – WLTP – van
het 90 kWh-accupakket is 470 kilometer. De
snelheid van opladen is verhoogd naar omgerekend
127 kilometer per kwartier laden.
De nieuwe ‘Jag’ is daarmee fors verbeterd
ten
opzichte van zijn voorganger
en ten opzichte
van de concurrentie. Qua prestaties
en prijs.
Maar het feest is nog niet over. Het multimediasysteem
bevat nu ook de laatste versie
van het JLR’s Pivi Pro-systeem. De I-Pace is
de eerste Jaguar met dat systeem. Binnen de
groep is alleen de nieuwe Defender daarmee
uitgerust. Ook dat is een flinke opwaardering
voor de I-Pace: het systeem is sneller, simpeler/
intuïtiever en kan bovendien ‘over the
air’ geüpdatet worden. Bij dat alles: het ziet er
buitengewoon mooi en strak uit.
Verder is ook de connectiviteit verbeterd.
Het is nu mogelijk om twee simkaarten met
4G-verbinding in de auto te plaatsen. Zo kun
je ook twee smartphones koppelen. Ook is de
I-Pace helemaal corona- en hooikoortsproof:
Jaguar voegt nieuwe luchtfilters
toe die ultrafijne
deeltjes en allergenen
wegfilteren.
Dat
filtersysteem kan ook buiten de auto, bijvoorbeeld
tijdens het laden, worden
ingeschakeld.
Als laatste is de EV nu ook voorzien van een
nieuwe 360 graden-camera
en een digitale
binnenspiegel.
Ook in de autowereld is het eten of
gegeten worden. Jaguar weet er alles
van. Met de nieuwste I-Pace, de 320
EV, heeft Jaguar weer een telg die zijn
territorium in de asfaltjungle opeist.
Met speels gemak nog wel.