woensdag 22. 12. 2021 AUTO 17
Vraag naar voorwaarden, prijs-, tekst-, afbeeldingsfouten voorbehouden.
AUTOTEST
Subaru Outback is een welgemanierde boer
DÉ OCCASIONS VAN VENLO!
Gegarandeerd scherpe prijzen Aantrekkelijke fi nancieringen Lease en huur ook mogelijk Alle ca. 100 occasions staan binnen in onze
ruime showrooms Reparatie en onderhoud Op verzoek is Dekra of ANWB-keuring geen probleem Alle auto’s worden geleverd met NAP,
VERKOOP GAAT DOOR!
(077) 333 3077 | Voor ons complete
aanbod, zie www.vdns-aanbiedingen.nl
Bovag garantie en een onderhoudsbeurt
Actieprijs!
Actieprijs!
Actieprijs!
(077) 333 3078 | Voor ons complete aanbod,
zie www.carmovement.nl
1500 M2 AUTOPLEZIER! KEUZE UIT RUIM 100 AUTO’S
VDNS - Carmovement, De Sondert 12: Verkoop alleen op afspraak.
Alfa Romeo Stelvio 2.0T 280PK AWD 2019
Super, Automaat, 34DKM, Navi, ACC,
Camera, Pano, Clima, Leer, Xenon 46.745
Kia Niro 1.6 GDi Hybrid Automaat 2017
DynamicLine Edition, 42DKM, Navi,
LED, Camera, Clima, Elek. Stoel 20.945
Kia ProCeed 1.4 T-GDi 140PK 2019
GT-PlusLine, Automaat, 59DKM, LED,
Navi, Camera, Pano, LMV, ACC 27.945
Actieprijs!
Actieprijs!
Ford Puma 1.0 EcoBoost 125PK 2020
Titnium, Automaat, 6DKM, Navi, LED,
Cruise, Clima, Winterpakket, LMV 25.945
Volkswagen Polo 1.2 TSI 150PK 2012
Highline Sport, 116DKM, Clima , Cruise,
Navi, LMV, Bluetooth, Mistlampen 8.945
Renault Clio Estate 1.2 Dynamique 2014
Automaat, 89DKM, Clima, Navi, LMV,
Cruise, 1ste Eigenaar, Afn. Trekhaak 11.945
Actieprijs!
* U BENT WELKOM OP AFSPRAAK*
• VOOR AANKOOP VAN EEN OCCASION OF
NIEUWE AUTO (BUITEN SHOWROOM)
• VOOR EEN PROEFRIT, EVENTUEEL AAN HUIS
(INFORMEER NAAR DE VOORWAARDEN)
Profi teer van:
• Scherpe fi nancieringstarieven
• Extra hoge inruilprijzen
• Extra hoge korting
EXCLUSIEF BIJ ONS BESCHIKBAAR!
COMPANY CARS VAN 2021 MET WEINIG KILOMETERS
VOLLEDIGE FABRIEKSGARANTIE, VOOR ZÉÉR AANTREKKELIJKE PRIJZEN
De turboloze Outback kucgt 193
gram CO2 uit per kilometer, wat resulteert
in een bpmtarief
van 20.510
euro, een derde van de vanafprijs van
58.995 euro. Nogal wat voor een 169
pk sterke, opgehoogde Dsegmentstation
wiens onmiskenbare talenten
in Nederland nauwelijks toegevoegde
waarde hebben. Zeker eentje
waarvoor we traditioneel termen als
agrarisch, industrieel en instrumenteel
uit de kast trokken. De grote
meevaller is dat die niet meer van toepassing
zijn, zeker niet in de twee
respectievelijk zevenduizend euro
duurdere versies ‘Field’ en ‘Premium’,
waarvan we de eerste gereden
hebben. Stoer zijn ze allemaal, maar
de Field vooral, met extra details van
zwarte kunststof rondom de spiegels,
grille, mistlampen en dakrails, zwarte
18inch
wielen en een makkelijk afwasbare,
synthetische stoelbekleding.
De ‘Premium’ voegt daar onder
andere lederen bekleding, schuifdak,
parkeercamera’s, Harman Kardonaudio
en geïntegreerde TomTomnavigatie
aan toe. Een optielijst schittert
door afwezigheid. Het voordeel is
dat de standaarduitrusting – op navigatie
na – aardig compleet is: elektrisch
verstelbare stoelen, lichtmetaal,
automaat, climate control, sleutelloze
toegang, ledverlichting,
parkeersensoren, ruitenwisserontdooier,
achteruitrijdcamera, verwarmde
zitplaatsen, een waslijst aan
actieve veiligheidssystemen, vierwielaandrijving
en een bak ruimte.
Het dashboard keurig afgewerkt met
leer en voorzien van een groot infotainmentscherm.
Omdat alle autogerelateerde
zaken onder één snelkoppeling
zijn gegroepeerd, hoef je er
nooit naar te zoeken. Functies zoals
volume
en temperatuurregeling,
hebben hun fysieke knop behouden.
Over de hoge instap en de zitpositie
op fijne en ruim instelbare stoelen,
ook geen kwaad woord. En over de
ruimte op de achterbank al helemaal
niet. Met de leuning plat kun je 1800
liter meezeulen. Of nog meer in een
aanhanger van maximaal 2000 kilo.
Helemaal leeg is de 1641 kilo zware
Subaru al niet te porren om de 0100
in minder dan 10 tellen af te werken,
dus met volle bepakking en iets aan
de haak moet de 2,5liter
boxermotor
flink aan de bak. De hele auto ademt
een relaxte levensstijl, waar haast
maken niet in thuishoort. Echt traploos
is de cvt overigens niet meer. De
software simuleert het gedrag van
een conventionele achtbak om te
voorkomen dat de motor te veel toeren
maakt. Maar niet alleen het aangrijpen
bij wegrijden vanuit stilstand
kan beter, ook is er tijdens het rijden
soms een te late reactie op de stand
van het gaspedaal. Dus: gewoon rustig
aan doen en de bak de tijd gunnen
om zijn ding te doen. Dan is het best
een soepele aandrijflijn. Niet zuinig,
maar ook niets dorstiger dan de fabrieksopgave.
De Outback heeft een stijve bodemplaat.
Samen met de ballonbanden
zijn de dempers goed in staat om alles
wat zich onder de auto afspeelt buiten
het interieur te houden. De besturing
is niet overdreven direct, vraagt
wat werk van de bestuurder, maar
geeft daar rust rondom de middenstand
en goede doseerbaarheid voor
terug. Hetzelfde kan niet worden gezegd
van het bijterige rempedaal.
Subaru’s Eyesightsysteem
met dubbele
camera is weer van de partij om
samen met parkeersensoren te voorkomen
dat je brokken maakt. Ook is
het systeem prima in staat om de
auto zelf tussen de wegmarkeringen
en op gepaste afstand achter je voorganger
te houden.
Eindoordeel
De nieuwe Outback is alles waar het
merk Subaru voor staat met veel
praktisch comfort, een solide wegligging
en een dorstige, maar effectieve
aandrijflijn. En voortaan zowaar ook
met de segmentconforme luxe.
SPECIFICATIES
Subaru Outback 2.5i
Prijs: 58.995 euro
Topsnelheid: 193 km/h
Acceleratie 0100:
10,2 s
Gem. verbruik: 1 op 11,6
CO2emissie:
193 g/km
Brandstofmotor: boxervier,
2498 cm3
Max. vermogen: 169 pk (124 kW)/
5500 min1
Max. koppel: 252 Nm/3800 min1
Op het eerste gezicht zou je de
nieuwe Subaru Outback bijna
verwarren met de gemiddelde
lifestylestation.
Gelukkig heeft hij
z’n avontuurlijke afkomst nog
altijd niet verloochend.
DOOR DRIES VAN DEN ELZEN
Subaru Outback 2.5i.
FOTO SUBARU FOTO
Kijk voor meer autonieuws ook op
» delimburger.nl/lifestyle/auto