woensdag 09. 02. 2022 13
AUTOTEST
Mercedes-Benz C 300 e: grensoverschrijdend
Gratis WOZ-scan !
Te hoge WOZ-waarde?
U heeft hem wellicht al gezien: de
aanslag gemeentelijke belastingen met
daarop de WOZ-waarde van uw woning
of bedrijfspand. Op basis van deze WOZwaarde
betaalt u onroerende zaak-,
inkomsten-, waterschaps- en mogelijk
ook vennootschapsbelasting.
In veel gevallen is de WOZ-waarde door
uw gemeente te hoog vastgesteld of zijn
er bijzondere omstandigheden die een
lagere WOZ-waarde rechtvaardigen.
WOZ-Consultants is samen met
Groengoed Makelaardij gespecialiseerd
in het voor hun cliënten GRATIS verlagen
van de WOZ-waarde. Als gevolg hiervan
betaalt u als eigenaar van een woning al
snel honderden euro’s per jaar minder
belasting. Voor eigenaren van grote- en
middelgrote bedrijven gaat dit al snel
om (tien)duizenden euro’s per jaar.
Gratis. Hoe kan dat .. ?
Indien de gemeente de WOZ-waarde
verlaagt op basis van het bezwaar van
WOZ-Consultants en het taxatierapport
van Groengoed Makelaardij worden de
gemaakte proceskosten via een regeling
uit de Wet vergoed. Deze vergoeding
dekt de door ons gemaakte kosten.
Als de gemeente uw WOZ-waarde niet
verlaagt bent u ons niets verschuldigd en
dragen wij de gemaakte kosten volledig.
Fantastisch, regel het maar ...
Bezwaar maken tegen de hoogte van
de WOZ-waarde moet binnen 6 weken
nadat u de aanslag gemeentelijke
belastingen heeft ontvangen. Daarom
is het belangrijk dat u zo snel mogelijk
contact met Groengoed Makelaardij
opneemt om ervoor te zorgen dat het
bezwaarschrift tijdig wordt ingediend.
WWW.GROEN-GOED.NL // MAIL: INFO@GROEN-GOED.NL // TEL: 0773987576
AUTO
verbrandingsmotor te laten bijspringen.
Zolang in Nederland een BPMvoordeel
geldt voor auto’s met een extreem
lage CO2uitstoot
(14 g/km in
dit geval) moet het mogelijk zijn om
de C 300 e concurrerend in de markt
te zetten. Met als grote voordeel dat
de nieuwe Cklasse
in z’n totaliteit
een aansprekende auto is geworden.
Eindoordeel
Half hybride, half EV. Wellicht de
ideale plugin
hybride voor de echte
veelrijder in gebieden waar de snellaadinfrastructuur
nog ontoereikend
is. Zal in EVminded
Nederland
waarschijnlijk een bijrol spelen.
SPECIFICATIES
MercedesBenz
C 300 e
Prijs: € n.n.b.
Topsnelheid: 245 km/h
Gem. verbruik: 1 op 142
CO2emissie:
14 g/km
Elektrische radius: 117 km
AC laden: 11 kW
DC laden: 55 kW
Motor: vierinlijn,
1999 cm3, turbo
Max. vermogen: 204 pk
(150 kW)/6100 min1
Max. koppel: 320 Nm/n.b. min1
Max. systeemvermogen: 312 pk/
550 Nm
Transmissie: negentrapsautomaat
Alle gegevens zijn fabrieksgegevens.
PUZZEL&WIN! 0909-5010584 0,60 per gesprek
WIN!
Plaid Torvah
Deep Green,
t.w.v. €41,99
200x150 cm
G I T C O N T R O L E R K
K E N Z W E R V E N E L O
E I W N E K K O R T E G H
I T S E I V V B A D E I E
T S R T E G E L IJ K S O I
S E E E A Z IJ N S T E L T
I N P I I M E R O R P N N
T M E T T P P R V U A E A
R A T I E S I V B F R R R
A E E O A C A L O E O E A
N L R F U A I N T L D T G
P M E S E E R N Y N I P S
O S N IJ K O E K O D E O E
AMNESTIE
ARTISTIEK
AZIJNSTEL
BEZITTEN
CONTROLE
DYNASTIE
ENTEREN
GARANTIE
GETROKKEN
HISTORICUS
INNIG
KLEDIJ
KRAAIEN
LATER
OMROEPEN
ONDER
OPTEREN
PARODIE
PLEIT
PUBLIEK
REPETEREN
SNIJKOEK
STAMPVOL
STOFVRIJ
TEGELIJK
TOETER
ZEEWEG
ZEVEN
ZWERVEN
www.groenrijkmaasbree.nl
Zo doet u mee! Streep alle gegeven woorden
door. De resterende letters vormen een woord als
eindoplosing van deze puzzel. Bel dat woord voor
komende dinsdag door naar 0909-5010584.
U maakt dan kans op de hoofdprijs, maar ook op
een van de vijf puzzelpakketten van Sanders.
Maak ook kans op vijf leuke puzzelpakketten van Sanders!
Het winwoord van week 04: autobank
Bloempot zwart op houten standaard: de winnaar heeft schriftelijk bericht ontvangen.
De winnaars van de puzzelpakketten hebben schriftelijk bericht ontvangen.
Terwijl andere merken min of meer
tot overeenstemming zijn gekomen
dat een PHEV in de klasse van zakenauto’s
een elektrische actieradius
van een kilometertje of 50 à 60
dient te hebben, gaat MercedesBenz
daar als enige fors overheen.
Feit is dat de Cklasse
een 25,4 kWh
(bruto) groot accupakket onder de
bagageruimtevloer herbergt, waarmee
een 129 pk en 440 Nm sterke
elektromotor wordt gevoed die tussen
de 204 pk sterke tweeliter turbo
en de negentraps automaat in ligt.
Op puur elektrisch vermogen is een
topsnelheid van 140 km/h mogelijk.
Werken de twee krachtbronnen samen,
dan loopt de C 300 e maximaal
245 km/h. Een 0100sprinttijd
is
nog niet opgegeven, maar het voelt
alsof je in minder dan zes seconden
in de driedubbele cijfers zit. Maar
daartoe nodigt deze C bepaald niet
uit…
Net als de overige Cklassemodellen
is de 300 e namelijk compromisloos
comfortabel afgesteld. Luchtvering
is standaard op de achteras
om de massa van de accu in bedwang
te houden. De demping is uitgesproken
zacht en met een kleine
velgmaat en ballonbanden kun je in
doodse stilte voortschrijden. Helemaal
allergisch voor bochten is de ‘e’
ook weer niet, maar hoe harder het
gaat, hoe meer de accukilo’s zich in
het weggedrag manifesteren.
Op een rit in heuvelachtig ZwitsersDuits
landschap met vooral veel
snelweg lukte het zowaar om 103 kilometer
volledig elektrisch af te leggen.
Veel voor een PHEV, maar voor
een auto met zo’n grote accu ook
weer niet grensverleggend. Eenmaal
leeg is het pakket aan een driefaselaadpunt
met 11 kW in een wip
weer opgeladen. Of zelfs in een half
uur als de optionele 55 kW DCsnellaadfunctie
is gekozen.
Uiteraard gaat de aanwezigheid van
zo’n enorme klomp lithiumion
cellen
niet ongemerkt voorbij aan de
praktische bruikbaarheid. Je levert
95 liter aan bagageruimte in, waardoor
er in de sedan 360 liter overblijft.
Beter opteer je daarom voor
de Estate, waarin dat relatief minder
merkbaar is. Al is 1375 liter met
de achterbankleuning plat evenmin
gigantisch. Ook tijdens het rijden
met lege accu verdwijnt het gewicht
nooit helemaal naar de achtergrond.
De schraal klinkende tweeliter
moeter soms hard aan trekken.
Het inschakelen en aankoppelen
gaat ook niet helemaal ongemerkt
voorbij. Maar dat was in heuvelachtig
terrein, in Nederland zul je dat
hooguit bij een invoegactie merken.
Over het verbruik van de verbrandingsmotor
kunnen we helaas nog
niks zeggen; daarvoor was de kennismaking
te kort. Wel weten we dat
het rempedaal de overgang van regeneratief
naar mechanisch remmen
mooi weet te verhullen, en dat
het gaspedaal met een voelbare
weerstand duidelijk laat merken
wanneer je op het punt staat om de
Met een elektrische actieradius tot
110 kilometer WLTP laat de
Cklasse
plugin
hybride de
grenzen tussen EV’s en verbrandingsmotoren
vervagen. Een
logische keuze?
DOOR DRIES VAN DEN ELZEN
MercedesBenz
C 300 e. FOTO ANDRÉ TILLMANN
Kijk voor meer autonieuws ook op
» delimburger.nl/lifestyle/auto