woensdag 27. 04. 2022 13
AUTOTEST
Nieuwe hit van Honda? De HR-V e:HEV
Werken
in de
buitenlucht?
Ben jij een écht buitenmens met een passie voor groen?
Wij hebben vacatures om buiten aan de slag te gaan nu
de temperaturen weer beginnen te stijgen.
Pak deze kans op frisse lucht!
Buiten aan de slag als:
• Groenvoorziener
• (Assistent) hovenier
• Stratenmaker
• Teeltmedewerker
• Monteur hekwerken
• Maaimachinist
Interesse of meer weten? Contact recruiter Laurent
via roermond@ab-werkt.nl of 06 – 55 16 45 15
AB Werkt Herten-Roermond
Oude Trambaan 27 | 6049 GT Herten | ab-werkt.nl
KUNSTGALERIE
"ROOVER REUVER"
Meester schilder
GEERT JAN JANSEN
exposeert in de
Innofabriek
schilderijen en tekeningen
in de stijl van:
Gustav Klimt, Banksy,
Botero, Jackson Pollock,
August Renoir,
Cobra en andere........
organisatie:
Pierre Beurskens
ZATERdAG 30 APRIl EN ZoNdAG 1 MEI
ElkE ZATERdAG EN ZoNdAG IN MEI
vAN 12.00 ToT 17.00 uuR
Welkom ook op afspraak!!
dr. Poelsstraat 6, 5953 NP REuvER
Tel. 06-51185837
E-mail: info@galerieroover.nl
Website: www.galerieroover.nl
AUTO
Het silhouet van de HRV
wijzigde
aanzienlijk, want hij werd zo’n twee
centimeter lager, terwijl hij toch een
centimeter meer bodemspeling
heeft gekregen ten opzichte van zijn
voorganger. Andere opvallende designkenmerken
zijn de sterkere aflopende
daklijn achter. De grille die helemaal
in de carrosseriekleur gespoten
is, staat juist stoer rechtop.
Achterin zit je zeer ruim en zijn standaard
de Magic Seats aanwezig,
waarbij je zonder hendels of knoppen
de zittingen van de achterbank
omhoogklapt, zodat je hoge voorwerpen
op de vlakke wagenvloer
kunt zetten. Met 317 liter bagageruimteinhoud
scoort de HRV
iets
onder het gemiddelde. De ruimte is
nu voldoende en mooi rechthoekig.
Bovendien ontstaat er een mooie
vlakke laadvloer als je de achterbank
platlegt. Het interieur is goed
doordacht en zit vol handige vakjes,
bruikbare bekerhouders, connectiviteit
en comfort. De zitplaatsen zijn
voldoende groot en zitten lekker,
want ze zijn niet te hard en niet te
zacht. De standaarduitrusting van
deze Honda, die een vanafprijs van
34.360 euro heeft, is behoorlijk compleet.
Hij is niet de goedkoopste in
zijn klasse, maar wel bovengemiddeld
compleet. Honda heeft een
overzichtelijk aanbod: in het geval
van de HRV
één motorisering en
drie uitvoeringen. Daarvan zal de
middelste Advance naar verwachting
het beste scoren. De top uitvoering
Advance Style is 2,5 duizend
euro duurder en kost dus net geen 40
mille. Standaard heeft elke HRV
keyless entry, maar ook een achteruitrijcamera
en die opklapbare Magic
Seats. Ook stoelverwarming,
adaptieve cruise control, Apple CarPlay,
twee usbpoorten
en ledverlichting
zijn allemaal standaard,
naast de uitrusting die er sowieso op
zit in deze klasse, waaronder automatische
airco en elektrische bediening
van nagenoeg alles. Ook voor
het 18inch
lichtmetaal hoeft niet bijbetaald
te worden.
De bouwkwaliteit is van het hoogste
niveau en het interieur zit net als de
rest van de auto heel strak in elkaar,
maar zijn er af en toe minder modieuze
keuzes gemaakt. De toplaag
van het dashboard glimt wat en
blijkt van harde kunststof gemaakt
te zijn. Verder moet je vooral wennen
aan die hybrideaandrijflijn,
waarbij de 1.5 iVTECmotor
die volgens
het Atkinsonprincipe
werkt,
vooral als generator dient. Pas als er
meer kracht nodig is of hogere snelheden
worden gereden, maakt de
techniek een koppeling met één
overbrenging tussen de voorwielen
en de viercilinder. De elektromotoren
worden in dat geval weer losgekoppeld.
Andersom wordt de verbrandingsmotor
losgekoppeld als
die niet nodig is voor de aandrijving.
De lineaire power van de elektromotoren
heeft geen versnellingsbak nodig;
de transmissie is traploos. De
mate van gasgeven loopt niet altijd
synchroon, als je meer dan gemiddeld
gas geeft, wordt de motor wat
luidruchtig. Onder deellast is dit een
mooi stille auto, waarbij niet alleen
de motorgeluiden op de achtergrond
blijven, maar ook de rolgeluiden
goed geïsoleerd zijn. Een ander positief
punt is het comfort: anders dan
veel concurrenten is de achteras
niet te hard afgeveerd. Het onderstel
heeft onder andere nieuwe, vloeistofgevulde
wielophangingsbussen.
Bovendien zijn de dempers en veren
goed op elkaar afgestemd. Tel daarbij
op de zuinige aandrijflijn, bovengemiddeld
veel interieurruimte,
veel functionaliteit en een complete
uitrusting.
Eindoordeel
Prima aanbod: uitstekende bouwkwaliteit,
bovengemiddeld veel interruimte,
functioneel met complete
uitrusting. Zuinige aandrijflijn. Niet
de goedkoopste, wel value for money.
SPECIFICATIES
Honda HRV
e:HEV
Prijs: € 34.360,Topsnelheid:
170 km/h
Acc. 0100:
10,6 s
Gem. verbruik: 1 op 18,5
CO2emissie:
122 g/km
Motor: 1498 cm3, vierinlijn
Plaatsing: voorin, dwarsgeplaatst
Max. vermogen (gecomb.): 131 pk
(96 kW) / 6000 min1
Max. koppel benzinemotor: 253 Nm/
1500 min1
Ons aller Max is momenteel happy
with Honda, maar worden wij dat
ook van deze nieuwe HRV?
Die
crossover
gaat de competitie aan
in het Bsegment
van SUV’s.
DOORJACO BIJLSMA
De Honda HRV
e:HEV.
FOTO HONDA
Kijk voor meer autonieuws ook op
» delimburger.nl/economie/auto