MOBILITEIT
Voilà
67
wil dat ik op het rechte pad blijf. Logisch:
als je je bestuurder in leven houdt, kun je
hem vaker een auto verkopen. En in dit
geval: de auto verkoopt zichzelf. Al na een
dikke dag rijden in Zuid-Limburg ben ik fan
van elektrisch rijden geworden.
Begrippen als vreugde en genot krijgen
nog veel meer diepte als je ook de angsten
onder ogen ziet. In mijn geval is dat een
gevalletje,
zeg maar geval, range-anxiety.
In gewoon Nederlands: de angst om met
een lege batterij aan de kant van de weg te
moeten wachten op een afsleepauto. Plus:
hoe zit dat eigenlijk met ‘tanken’. Ik heb me
nog nooit één seconde verdiept in opladen
van zo’n auto. In de praktijk blijkt opladen
appeltje-eitje. Je stopt gewoon de stekker in
de laadpaal en in de auto. Eenvoudiger bestaat
niet. Blijft over: hoe ver kom je met de
ID.3 onder winterse omstandigheden? Het
lijkt me dat de ID3 voor mij perfect te gebruiken
is in 95% van mijn dagelijkse ritten.
Dan de hamvraag: is dit een auto die het
goed gaat doen? Die ik zou overwegen aan
te schaffen? Het antwoord is een volmondig
‘ja’. Emotie en ratio komen perfect bij
elkaar, een huwelijk ‘made in heaven’. De
auto is bloedsnel en muisstil. Lijkt aan het
asfalt te plakken omdat het accupakket
laag ligt (perfect!) en is comfortabel genoeg
geveerd. Werkelijk een doordacht fijne auto.
Een paar collega’s die ik mee heb genomen
waren ook onder zeer de indruk. Over de
ratio kan ik kort zijn: De bijtelling is maar 8%.
Wie twijfels heeft over het rijden in een elektrische
auto kan die twijfels nu overboord
gooien, want elektrisch rijden heet voortaan
Volkswagen
ID.3!
“Zoals Volkswagen zelf
zegt: Stap in, Stap over!”
WILT U ZELF EEN TESTRIT MAKEN
IN DE VOLKSWAGEN ID.3?
Ik raad iedereen aan om een proefrit te
maken
in de Volkswagen ID.3. Deze ervaring
moet je gehad hebben voordat je een conclusie
kunt trekken over elektrisch rijden en
de Volkswagen ID.3.
Op alle vestigingen bij Wealer kunt u de
proefrit inplannen of via www.wealer.nl
/www.wealer.nl